onsdag 25 oktober 2017

(Backup) Ruskväder

Idag har det verkligen ösregnat ute hela dagen. Väder som mest får en att mest bara vilja åka hem och lägga sig under en filt i soffan efter en lång arbetsdag
Men Heddan behövde få göra något och även Platina behövde få komma ut från boxen en sväng. Då uppenbarar sig Ellinor som en räddande ängel och erbjuder sig att jogga Heddan åt mig. Så himla skönt och Heddan såg så fin och spänstig ut när de joggade i lite låg, rund form. Platina jobbade jag lite från backen och hon är verkligen duktig och cool med en grupp ridskoleelever på den ena banan och tre andra hästar som travar runt henne på banan vi var. När vi kom upp till stallet hade dessutom Nicklas mockat båda boxarna perfekt så det var bara att ställa in två nöjda tjejer.

Jag tänker ofta på det, hur otroligt hjälpsamma i princip alla är på Hölö ridskola. Heddan är såklart en så otroligt snäll och go häst som de allra flesta kan rida. Nu sätter jag såklart inte upp vem som helst men rider man mjukt och trevligt är jag så tacksam för avlastningen som det innebär någon eller några gånger i veckan.
Jag älskar att rida Heddan och det är egentligen något som jag alltid längtar efter att göra men jag inser också att jag inte mäktar med att hinna med båda hästarna ensam på ett bra sätt eftersom jag faktiskt jobbar heltid. Då är det helt super med hjälpen jag får från mina supersnälla stallkompisar. 

Imorgon ska Ellinor tömköra Platina och jag rider ut Heddan och sen rider jag henne lite lösgörande på fredag eftersom vi ska till Arphus på lördag och träna för Per. Det ska verkligen bli superkul! 
Nästa vecka är jag sen rätt mycket ledig och hoppas på att underlaget i ridhuset på Borgs blivit klart eftersom jag skulle vilja åka dit och träna lite med Platina.

Mina helt bedårande små sibiriska kattbebisar som idag är två dygn äter och växer fint. Vägde alla tre idag och de ligger på 127,139 och 164 gram. Vägde inte när de föddes eftersom Bella blev så orolig när man lyfte ungarna. 

Idag fick jag även hemmagjord pizza när jag kom hem och kunde konstatera att det inte är speciellt synd om mig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar