tisdag 3 oktober 2017

Promenad och utmaning

Medan jag promenerade med Platina red snälla Anna Hedwig. Det är så fantastiskt skönt att ha stallkompisar som kan hjälpa mig att motionera Heddan. Vi var ute ca 50 minuter och promenaden innefattade även en del klättring i skogen. 
Platina blev rätt trött när jag red i söndags så jag tänker mig att det räcker om jag rider två dagar i veckan, promenerar en dag och longerar henne inspänd en dag nu till att börja med. Känns inte som att det är så stor idé att göra så mycket mer innan hon blir starkare. Positivt är att se att hon rundar till sig mer och mer för varje dag och kommer kunna bygga fina muskler.
Efter att ha stått i tävlingsstall sen -09 har jag utvecklat en lätt mani till att det ska vara snyggt i stallet. Täcken viks och hängs så prydligt som möjligt och det sopas maniskt. Heddan och Platina står i gula stallet och vi har utmanat blå stallet om vem som har den snyggaste stallgången. I det blå stallet pågår en del otäcka kupper där man bl.a. har köpt in likadana grimmor till alla hästar..
Vi får fundera lite på hur vi ska kunna kontra den manövern. Vi i gula stallet har förvisso försett oss med likadana grepar och sopkvastar som vi hängt upp på väggen lite snyggt. Visserligen är Linda som står i blå stallet delägare med min grep så emellanåt försvinner den ut dit..

Renée får utse en vinnande stallgång i slutet på månaden och då fikar vi ihop alla som är med. Jag ska införskaffa ett trevligt pris som får lottas ut till den som står i vinnande stallet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar