lördag 21 oktober 2017

Ingen tävling

Efter incidenten i torsdags där Hedwig fick totalpanik i släpet och tryckte sig ut under bakbommen bestämde jag mig för att stryka mig från tävlingen imorgon. Jag kan inte lasta henne själv som det är nu utan behöver börja om lite och träna lastning några gånger innan jag kan hantera det själv igen. Det blir inte heller fler tävlingar i år pga olika omständigheter. Lite besviken känner jag mig. Dels var hon riktigt fin i torsdags på träningen och hon går verkligen riktigt bra på kandaret nu och dels gillar jag domaren som dömer. Men men. I vår kommer jag sannolikt ha två hästar att tävla med och borde kunna rida både lättare klasser med den ena  och lite svårare med den andra.

Platina har ridits ut två gånger denna vecka och igår klättrade vi lite och sen provade vi att trava en längre sträcka.  Hon skötte sig väldigt bra och travade på riktigt duktigt. Efter en bit började hon också ta fint stöd i handen och och sänkte nacken som jag ville. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar