fredag 2 mars 2012

Snart dags för första start

Ja nu närmar det sig första tävlingsstart för säsongen. Red igenom programmet igår på träningen och en del grejer funkar bra medan andra fortfarande är mer osäkra. Min goa kollega Malin var med och filmade och det är jag väldigt tacksam över. Bra att jag fick se att vänster öppna inte på något sätt handlade om någon öppna utan istället trav rakt fram med lite ställning i nacken..(!?) Den varianten lär knappast dra in några högre poäng..ähum..Just vänster öppnan är lite svår eftersom hon lätt blir förböjd i halsen om jag tar i lite för mycket...men det vore ju trevligt med åtminstone en liten framhov innanför spåret.
I andra vänsterbytet blev hon för långsam och drog sig lång och blev då självklart efter bak. Efter det fick jag lite lätt hjärnsläpp och glömde bort vägen..Men när jag gjorde om sista galoppvägen så blev båda bytena bra och hon avslutade med en riktigt fin travökning.

Hon har utvecklats fint under vintern tycker jag och det känns mest som att vi bara behöver finslipa på detaljerna nu för msvb4. Funderar på om träningsplanen för våren kanske lämpligast riktar in sig på detta samt stärkande arbete. Seriebyten o liknande får nog vänta lite så att det inte kokar över i huvudet på lilla hästen..(eller mattes heller för den delen..)
Programträning
http://www.youtube.com/watch?v=cw8UHz_Jpuo

2 kommentarer: