måndag 27 februari 2012

Planerar inför våren tävlingar o lite annat

Har så smått börjat planera vilka tävlingar jag ska anmäla till i vår. Egentligen hade jag velat starta med några msvB2 men dessa klasser är det tyvärr väldigt ont om. Nästan alla klubbar arrangerar klasser som går i msvC2 och msvB4 eftersom dessa är kvalklasser. MsvC känner jag mig ganska klar med medan msvB4 fortfarande är lite för klurig för att jag ska känna mig helt säker. Ett moment som vi tampas en del med är mellangaloppen på diagonalen med efterföljande förvänd och byte på kortsidan. Hedwig tycker att bytet lämpligast placeras antingen någonstans på diagonalen eller precis innan hörnpasseringen...domarna blir sällan imponerade av detta..:-))
I dagsläget har jag iallfall fyra tävlingar inplanerade. Tre msvB4 och en (!) msvB2. Det blir förmodligen bara dessa tävlingar jag kommer rida under våren. Sen har jag två meetings i sommar som jag är sugen på, bla Finspång och sen även våra hemmatävlingar.

I senaste numret av tidningen Ridsport är Hedwig och jag med. De gjorde en stor intervju om vardagslivet för oss vanliga ryttare med ambition att komma någonstans tävlingsmässigt med våra hästar. Hedwig är såå fin på bilderna! Jätteroligt att få ha varit med tycker jag. :-)

En sak som jag ser fram emot enormt mycket är kursen för Arthur Kottas som jag har anmält till i maj.
http://arthur.kottas-heldenberg.at/?page_id=107

Kursen hålls på Nobynäs säteri i Småland och pågår i tre dagar med sammanlagt fem ridpass. Åååh vad detta ska bli roligt!! (Alla som känner mig väl vet att detta är ren lycka för mig..träningsjunky som jag är.:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar