torsdag 31 januari 2013

Veckans träningar

Gymnastikhoppning stod på schemat igår och Hedwig skötte sig jättebra tycker jag. Även matte kunde behålla fokus riktigt hyfsat och övningen när vi hoppade kryss på serpentinbågar gick fint! Vi avslutade med att hoppa ett par små oxrar och ett räcke. Fick ett litet moment of insight tyckte jag när jag plötsligt började räkna galoppsprången för mig själv och kom då mycket bättre på hindrena.
En liten filmsnutt

Idag var det som vanligt dressyrträning och vad kan jag säga. Den där gymnastikhoppningen som vi gör på onsdagar gör underverk. Hon är så mjuk och fin dagen efter att jag knappt tror det är möjligt. Hon har alltid haft en tendens att vara stark och lite spjärning men det var i princip som bortblåst idag och hon kändes helt mjuk och elastisk i munnen.

Vi trimmade en del på bytena och tempoväxlingar i galopp efter uppvärmningen. Efter det red jag travskolorna ur msvA och St George och dessa gjorde hon faktiskt helt jäkla skitbra! Skulle gärna haft film på dessa men får lita på känslan av lätthet samt tränarens ord om att det finns inget att tillägga. Red även några diagonalslutor i galopp och även om dessa inte ännu håller samma kvalitet som travslutorna så blir de hela tiden bättre ju starkare hon blir.

Avslutade med några travökningar. Hon har fått fint häng i steget men vill fortfarande bli lite får låg i ökningen. I andra ökningen kunde jag behålla formen bättre, enda störningen var att hon skulle ruska på huvudet nånstans halvvägs..

1 kommentar:

  1. YEY! Så skönt när man får "den där" känslan. Fina ni!

    SvaraRadera