fredag 25 januari 2013

Skönt med fredag

Som de flesta andra helttidsarbetande tycker jag att det alltid lika skönt när fredagen infaller,idag inget undantag. I och för sig hade jag en riktigt trevlig arbetsdag idag tillsammans med min kollega Malin då vi befann oss på Ekbackens ridskola tillsammans med ett gäng goa elever från vår skola. Eleverna hade friluftsdag och dessa tuffa töser som var med oss hade valt ridning. Alla red sina 45 minuters pass i ca -14 grader utan att klaga. Bara jag som verkade frysa något alldeles förfärligt trots tjock täckjacka och termobraller. Måste erkänna att jag tycker att det är ganska jobbigt med denna stränga kyla och jag blir också väldigt sömnig av den har jag märkt

När ungarna var klara och åkt hem for jag ut till Hedwig för ett träningspass tillsammans med min tränare. Tack o lov attt vi har isolerat ridhus! När man har kommit igång är det inga problem attt rida utan jacka vilket jag tycker är skönt eftersom jag känner mig så otymplig i den.

Heddan har haft en lugn vecka då hon fick en check av equiterapeuten i måndags. Denna gång var det inget speciellt men hon fick lite akupunktur samt laser för att ytterligare hjälpa henne att släppa den sista spänningen i länden. Tanken var att hon skulle vila två dagar och sen arbetas från marken i onsdags men Heddan såg till att få ytterligare en dag ledigt genom att plocka av sig ena framskon i hagen. Hovslagaren kom ut igår morse och satte på en ny så tömkörningspasset genomfördes igår eftermiddag istället. Jag brukar jobba henne på tömmen tills jag ser att hon börjar svikta genom ryggen och får ett fint gung genom hela kroppen.

Träningen idag gick fint. Eftersom hon hade haft en lugn vecka pressade vi inte på utan fokuserade mest på lösgjordheten. Hon är så otroligt mycket mer ihop och mjuk nu från början så det blev ett väldigt trevligt pass på en nöjd Hedda som samarbetade fint och lätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar