torsdag 3 januari 2013

Vilken häst jag har!

Idag dansade Heddan på träningen. Hon har aldrig tidigare känts så otroligt mjuk och lösgjord. Allt det som har varit svårt fungerade plötsligt lätt och smidigt. Vi kunde rida diagonalsluta i både vänster och högergalopp där jag kunde behålla uppförsbacken samt kvicka upp henne utan att hon förlorade böjning och tvärning. Bytena fungerar ju oftast bra men hon har en tendens att byta med lite hög kruppa från höger till vänster. Idag fick jag till ett byte från höger till vänster som blev lika bra som de från vänster till höger brukar bli.
Traven har utvecklats mycket och blivit så fin nu att vi bestämde oss för att sätt lite mer tryck i henne. Jag fick rida på ordentligt fram och sen nästan göra halt och sen fram igen o jösses vilken trav som kom fram! Verkar finnas hur mycket som helst att plocka fram och det är häftigt hur man kan förändra en gångart såpass mycket.
Jag rider henne fortfarande bara på träns och tänkte fortsätta med det ett tag till. Får se när jag sätter på kandaret igen, blir väl fram emot våren när det börjar dra ihop sig för tävlingsstart skulle jag tro.

Idag ville jag aldrig sluta rida.
 Heddan!



3 kommentarer:

  1. Härligt Anna!! Vilken känsla det måste varit!

    SvaraRadera
  2. Det är värt alla år av tragglande helt klart. :-)

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt att det går så bra, det kommer att bli härligt på tävlingarna i vår!

    SvaraRadera