torsdag 7 februari 2013

Gårdagens hoppövning

Igår jobbade jag sent men hann ändå vara med på veckans hoppträning. När jag kom in i ridhuset undrade jag lite i mitt stilla sinne hur i hela friden jag skulle kunna ta mig igenom alla dessa hinder..
Detta var dagens övning:

Vad fan tänkte jag..åtta hinder på raken!

Men lilla dressyrhästen brydde sig inte ett skvatt utan hon for glatt över alla hinder utan minsta tvekan och vände både åt höger och åt vänster beroende på vilket varv vi hade börjat i. Vi red igenom den tre gånger sen tyckte jag det räckte för hennes del. Hon kändes fortfarande fräsch och sugen på att få hoppa några vändor till men idag är det dressyrträning och då vill jag inte att hon ska alltför mycket träningsvärk utan bara lagom mjuk och loss i kroppen.

Ska nog prova någon pay and jump till våren för skoj skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar