lördag 9 februari 2013

Lite trim så här på lördagskvällen

Större delen av dagen idag har jag ägnat åt att rätta nationella prov i svenska så därför kom jag ut ganska sent till Hedwig.
Eftersom jag nu har anmält till årets första tävling tänkte jag att jag skulle prova att rida igenom msvb4 som är det program jag har anmält till. Tror inte jag har ridit igenom något program sedan oktober förra året men Heddan var snabbt med på noterna och visade ganska snabbt att hon visste vilket program det rörde sig om. Känslan överlag var riktigt bra och hon har mycket mer power nu än i höstas. Det känns riktigt spännande att snart få komma ut och tävla igen. Jag har inte haft något direkt tävlingssug på ett bra tag utan funnit störst glädje i att bara få trimma och förbättra oilka saker. Men idag när jag red igenom programmet så kände jag att nu börjar det allt bli dags snart igen.

Ibland roar jag mig med att kolla på annonser. Inte för att jag har möjlighet att köpa en till häst eller funderar på att byta ut Hedwig (aldrig) utan mest bara för skoj skull. Det är ganska ovanligt att jag hittar något som jag känner att jo den där skulle jag vilja äga och rida men idag så hittade jag en annons på en häst som jag tycker är helt bedårande. Det är ingen supertalang plus att den är 9 år och inte så speciellt utbildad men hela hästen utstrålar en sådan underbar välvilja att jag, om jag letade häst förmodligen skulle åka och titta på den.
Den rör sig trevligt och är så otroligt söt och dessutom är den väldigt billig, förmodligen pga ålder och utbildningsnivå. Detta är en häst som jag tror kan ge någon väldigt mycket glädje just för att den verkar så positiv och samarbetsvillig.

Film på den rara lilla tösen
Länk till annonsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar