onsdag 13 februari 2013

Onsdag lika med hoppning plus lite shopping

Idag fick vi hoppa bana. Hedwig och jag nöjde oss med en mer blygsam höjd i jämförelse med det riktiga hopptjejerna Bissi och Elisabeth men Hedwig skötte sig som vanligt jättefint. Hon har så fint förtroende för mig och verkar alltid tycka att hoppningen är superkul.
Tänker faktiskt ofta på vilken otrolig glädje hon ger mig. En positiv, glad och okomplicerad individ. Ställer alltid upp på vad det nu än är jag kan tänkas hitta på med henne.

Hopphopp..sa lilla hästen!

Gillar hennes stil...hon är så söt tycker jag när hon skuttar runt mellan hindrena. :-)

Jag brukar vanligtvis skifta mellan achennosgrimman och remont då och då men har inte gjort det på ett tag nu. Madde, som jag tränar hoppning, påminde mig härom veckan om att Hedwig kanske skulle trivas bättre med remontnosgrimman. När jag skulle plocka fram remonttränset kom jag på varför jag inte hade använt det på ett tag...Det hade visst gått sönder och jag hade lagat det lite provosoriskt med silvertejp..

FULT!!

Googlade runt lite och hittade ett fint hos Grandprix från Hansbo. Inte så dyrt heller, bara 512:- Googlade lite till och såg att återförsäljaren även auktionerade ut samma träns på Tradera. Så jag la ett bud och vann det för 259:-



Helt sprillans och jättefint tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar