torsdag 9 mars 2017

Vad menas med detta?

P
Heddan: Ska jag bli ridskolechef nu? 
Matte: Öh nej! Varför tror du det??
Heddan: Är inte detta en ridskola?
Matte: Jo..men varför skulle du bli chef här?
Heddan: Ja men käääre tiid! Som jag behöver instruera personalen här när de börjar gå
in och ut med alla hästar!
Matte: Kan du inte bara vara tyst och vänta på din tur? Ut kommer du ju och mat
får du...nästa hela tiden faktiskt.

Heddan: Ooh..vad är detta! Vilken utomordentligt liten människa! Inte alls lika tjock o stor som dig! en sån kan jag ha på ryggen!
Matte: Men allvarligt! 


Heddan: Oooh en till sån där liten människa!
Matte: Nä du min kära..glöm och dröm..några år till ska du vara min tävlingshäst.
Heddan: Kan du inte rida på den där fuxen istället?
Matte: Men hon är ju inte inriden!
Heddan: Ska det verkligen ha så stor betydelse? Tror aldrig jag blev inriden om jag tänker tillbaka..
Matte: Jo Hedwig, du blev också inriden en gång i tiden.Det blir alla ridhästar.

Platina: Va e detta?
Matte: Socker

Platina: Ska vi gosa nu?
Matte: Nej, prova en socker till.


Platina: Koonstigt!
Matte: Jag har min skäl.
Platina: Vet Hedwig?
Matte: Hedwig vet det mesta men du behöver inte prata om sockret med henne. Hon gillar inte det.


Platina: Ja tenker säja till Heddan sen.
Matte: Trevligt..en liten skvallerbytta..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar