tisdag 28 mars 2017

Återbesök hos veterinär

Min finaste. Ingen kan ha en vänligare blick än hon.

Lastade in Heddan i släpet i morse och åkte till min veterinär. Sträcksenan (tåsträckaren) har läkt väldigt fint kunde man se på ultraljudet. Gallan hon har i karpalsenskidan kunde vi inte säga så mycket om. Vi ultraljudade och  det syns inget annat än att det är vätskefyllt men fint runt om. Hon är inte varm, öm eller halt så nu ville han att jag skulle börja skritta igång henne mer seriöst. Så nu blir det två veckors skritt i skogen och sen ska jag öka på belastningen med klättring. Åker och gör en koll igen om en månad för att se att det fortsätter gå åt rätt håll.

Hon blev överlycklig när jag satte på transportskydden och halvpassagerade bort till transporten och sprang in. Hoppades nog på att vi skulle åka iväg på något rolig tävling eller träning. Hon tyckte det var sådär med besök hos veterinären. Att bara bli longerad och sen stå i undersökningsrummet klassas inte som superskoj i hennes värld.
Men härligt att få komma hem sen och gå ut i hagen utan täcke och en ordentlig hög med mat. (Till den INTE magra hästen..) Det är ett mysterium hur hon kan omvandla detta hösilage till fett men det går tydligen alldeles utmärkt. 


Platina har jag jobbat en del med att få hull på och jag tycker det börjar ge resultat. Hon äter bra nu tycker jag och jag får i henne ca 10 kg hösilage och 4-5 kg av mitt hö. Förutom det får hon två kilo lusern, ett halvt kilo betfiber elit, ett kilo kraftfoder och två dl olja. 


Hon har ett helt fantastiskt vackert huvud. 



Lite rundare nu även om hon kan lägga på sig mer. Vacker som en dag är hon iallafall.

Gullfejset med buslugg. :-)





2 kommentarer:

  1. Verkligen en fin unghäst! Vacker som en dag... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är så glad för henne.<3 Vi kommer väl tävla mot varandra i bebisklasser sen.:-)

      Radera