torsdag 23 mars 2017

Med en lätt släng av adhd

Platina har nog det iallafall. Hon är verkligen otroligt snäll och vill absolut inte vara dum. Trots detta får hon hyfsat med skäll varje dag. Det är mycket man ska lära sig och det absolut tråkigaste måste vara att stå uppställd i stallgången utan att någon håller på med en..Om man anstränger sig tillräckligt  borde det gå att linda den där kedjan man sitter fast i några varv runt huvudet och eventuellt strypa sig själv på kuppen. Tråkmatte ryter och håller på att man ska stå still..men Oooh vad trååååkigt det är!
Vad händer där ute??

Däremot är det så mysigt att stå där om matte håller på och borstar och grejar. Då går det bra att stå helt still och bara mysa. Det är tom lite roligt att lyfta på hovarna och låta matte knacka på dem med en rotborste.

Jag tror hon kommer må väldigt bra av att bli inriden och mer aktiverad. Känslan som jag får från henne är att hon verkligen bara vill göra något hela tiden helst. Går jag in i boxen till henne är hon som klistrad på en och försöker åka med ut genom boxdörren. Man får trycka in henne igen.
Idag longerade jag igen med sadel och även om den flappade brydde hon sig inget alls om det. Travade på med stora steg och ögon. (Var en annan häst på stora ridbanan som man var tvungen att glo på samt att det stod en utanför ridbanan.) Allt är ju så vansinnigt spännande i livet när man är liten.

Ringde även till Bett och sadlar för att få lite råd om vilken typ av bett som är lämpligt när man introducerar det. Jag har fått låna ett tredelat med fasta ringar men hon gillar absolut inte det och ser ut som hon ska kräkas mest hela tiden. Fick iallafall en massa förklaringar på varför hon reagerar som hon gör och egentligen inget konstigt med det. De rekommenderade ett rakt bett med fasta ringar som första bett och jag får ett i brevlådan från dem imorgon. Kan verkligen rekommendera dem om man behöver hjälp! Så himla serviceminded, kunniga och hjälpsamma. Tummen upp för det!
Ska prova ha tränset och bettet under grimman i helgen när jag longerar så får jag se vad hon tycker om det.
Heddans min säger en del.."vad jag ska behöva stå uut med!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar