torsdag 21 maj 2015

Friskförklarad

Idag åkte jag på återbesök med Hedwig till min duktiga veterinär Andreas Sandin. Hon var helt ren på både longering och böjprov. En stor lättnad! Var lite lätt illamående när jag åkte dit eftersom man aldrig vet om det blir någon reaktion när de ska böjas leder.
Nu ska hon skrittas uppsutten någon vecka och sedan kan jag börja lägga in lite trav och galopp på rakt spår.
Hon har verkligen vilat på ett bra sätt. Hållit sig lugn i grushagen och gått ett varv med mig runt galoppbanan samt ägnat 30-40 minuter åt att beta gräs. Även om hon är väldigt pigg och taktar en del när vi har gått vår lilla promenad så har hon ändå varit så snäll. Tror hon kommer uppskatta att få komma igång mer nu. Kommer bli en hel del skogsturer till att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar