lördag 9 maj 2015

Fortsatt vila


Är det iallafall som gäller för Hedwig.  Knäet var inte bra vid återbesöket i onsdags även om det hade blivit klart bättre. Hon behandlades en gång till och ska skrittas för hand tio minuter om dagen i 14 dagar till innan nästa återbesök.
Tråkigt att även denna tävlingssäsong i princip gick om intet men thats life.
Hon verkar inte speciellt bekymrad utan tillbringar dagarna med att titta på ponnyn som hon fick tillbaka i sin grushage samt att inte titta på sin ponny. Han får vara där men han ska inte prata med henne, Han ska inte heller prata med någon granne över staketet enligt henne utan mest stå där tydligen.

Höanalysen kom i förra veckan och hade som det borde vara ganska låga värden med tanke på att det tagits sent. Hedwigs rundhet måste bero på lusernen. Jag köper inte kraffts utan Stigtomtas egen som Järnia säljer eftersom den har mycket högre innehåll av energi och protein.
Jag tycker att det är bra att värdena inte är så höga i höet eftersom det innebär att jag kan ge henne en stor högiva utan att behöva oroa mig för att hon ska bli jättefet. Jag har dragit ner på lusernen och hon ser fin ut i kroppen. Rund och blank samt en massa "hälsoringar" på magen. :-)

Jag längtar självklart väldigt mycket efter att få börja rida henne igen men för att jag inte ska dö av abstinens har jag fått rida min tränares fina häst några gånger. Det är dessutom himla nyttigt för mig att få rida lite andra hästar. Heddan känns som en förlängning av mig själv när jag rider henne. Vi känner varandra så väl men första gången jag satte mig på Syncro för några veckor sedan var jag övertygad om att jag skulle dråsa i backen om han skulle tänkas ta ett förhastat steg åt sidan. Så ovan var känslan av att sitta på en annan häst. Men det gick snabbt över. Pia har även hjälpt mig lite när jag ridit honom och förklarat hur jag ska rida honom. Idag gick det himla bra och han är så rolig att rida!

Så nöjd att jag tog en ful självis

Förutom att jag längtar efter att Heddan ska bli helt fit for fight igen längtar jag efter kullen vår sibiriska lilla katt väntar  i slutet på maj. Nu är det bara två och en halv vecka kvar och hon är väldigt tjock om magen. :-) Ska bli så mysigt och roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar