fredag 15 maj 2015

Man blir lite tävlingssugen

Var med min tränare idag till Årsta Runstens tävlingar. Kan erkänna att det sög till i maggropen av längtan efter att få starta när jag såg den fina tävlingsbanan. Hedwig skulle älska det där underlaget, det är jag helt säker på. Så himla fint!

Dessutom överfölls jag av en enorm längtan efter att träna lite terräng. Jag har varit o tränat på deras fina terrängbana några gånger och Hedwig tyckte att det där var vansinnigt roligt men jag har inte varit iväg på snart två år eftersom dels höll hon på att gå omkull vid ett tillfälle där och dels hopptränar jag inte längre regelbundet. Det känns som nästan som ett krav att ska man åka iväg och hoppa terräng så ska man träna vanlig hoppning regelbundet också.
Roligt var det iallafall.
https://www.youtube.com/watch?v=JeO8YpQ9a7U

Nästa vecka ska jag väl bege mig på ett återbesök till veterinär Andreas för att se hur hennes knä mår. Hemma märker man inget direkt på henne utan hon taktar och marscherar på för fulla muggar när vi ska ut på promenad/äta gräs. Jag bryr mig inte om att hålla på och longera för att se om jag ser något utan det är lika bra att hon får vila helt en vecka till och så får vi se hur det ser ut då när jag är där.

Ska börja använda biolighten igen nu om några dagar. Kontaktade ju supporten och när de fick höra att hon var behandlad rekommenderade de att låta det gå 10 dagar innan jag behandlade med bioligth. Bättre att låta kroppen ta hand om en sak i taget ungefär.

Om lite drygt en vecka kommer vår efterlängtade kull med sibiriska kattungar. När hon ligger på sidan nu ser man att några har diverse gymnastikövningar där inne..Ska bli så spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar