söndag 7 juni 2015

Lite uppdatering

Hedwig har varit igång nu lite drygt två och en halv vecka. Eller igång är väl synd att säga eftersom jag tar det ganska långsamt. Vi har mest ägnat oss åt att skritta. Senaste dagarna har jag lagt in lite skolor i skritt samt att hon även får trava och galoppera lite på rakt spår. Min tanke är trav i lugnt tempo och så även galoppen. Hedwig delar inte riktigt min uppfattning. Hon anser att jag gott kan släppa tygeln och så kör vi helt enkelt fri fart och form. (Eller inte!)

Igår lyckades vi ändå trava och galoppera lite halvt på tygeln något varv på galoppbanan men skittråkigt om du frågar Heddan. Idag red jag ut med vår gulliga stalltjej och Hedwig tyckte verkligen detta var toppen. Visserligen bara tråkig skritt men om man halvtaktar hela vägen runt så blir det ändå lite skojigare.

Jag har anmält till lite tävlingar men får se hur långt jag hinner med igångsättningen. I Gnesta ändrade jag till msvB2 istället för msvB5 o msvA. Då har hon varit igång i fem veckor och borde kunna vara tillbaka i nästan full träning. Tänker  lika lång igångsättning som vila. Men msvB5 och msvA blir lite väl tufft så jag ändrade till en lättare klass. Dessutom bara en klass istället för två.

Annars är hon sitt vanliga muntra jag och pratar mer eller mindre oavbrutet med både Pia och Moa eller vem som nu råkar gå förbi (och ge intryck av att eventuellt närma sig höbalarna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar