måndag 20 april 2015

Ibland kan man hålla sig för skratt

Det kunde jag göra i lördags helt klart då Hedwig bestämde sig för att det var hög tid att bli lite lagom halt. Hade precis stämt av och sagt att jag kunde hoppa in och rida i laget dagen efter då det saknades ryttare. Var ju bara att stryka sig.
När jag ändå var inne på TDB tog jag bort alla anmälningar, Åkte hem och grinade en stund samt funderade vilken hingst jag nu skulle betäcka henne med.
Denna är ju fin..o har en vääääldigt känd son. :-))

Igår behandlade jag benet grundligt med biolight och idag syns ingen hälta över huvud taget. Vi böjde henne även men hon blinkade inte ens. Jag har en veterinärtid på torsdag och åker och böjer igenom henne ordentligt för säkerhet skull. Fortsätter även behandla med biolighten fram tills dess.

Gissar att det rör sig om en lättare vrickning men jag har redan målat upp hela scenariot hur hon blir utdömd osv.. Tror inte att det är hälsosamt att vara så fäst vid en häst men när hon blir dålig på något sätt tappar jag nästan all livsglädje.
Nu verkar det inte vara så allvarligt och förhoppningsvis ska hon vara på banan igen inom en inte alltför avlägsen framtid. 

Tror inte jag har ridit henne halt eftersom hon mest gick i hagen under förra veckan då jag drabbats av en förkylning som förmodligen var släkt med svininfluensan eller nått liknande. Har hostat så mycket att jag knappt fått luft och haft lagom med feber mest hela tiden.
Men inte vet jag..de illvilliga tungorna vill sannolikt få det till det och man vet ju aldrig. Hästar är egentligen inte gjorda för att ridas på. Får se vad veterinären säger på torsdag.

På fredag får jag nästa lass med hö. Marie, som har sin häst i samma stall, ville också ha hö till sin häst så hon har köpt av mig. Därför räckte det inte så länge som jag hade tänkt mig. Men det gick rätt snabbt att få upp det på logen. Ska satsa på lite prydligare högar denna gång. Blir en hög till Marie och en till mig. :-) Jag har inte fått iväg någon analys men nu är vi tre stycken i stallet som ger samma hö så vi tänkte dela på kostnaden och skicka in. Hedwig är rund och fin och jag har kunnat ta bort nästan all lusern. Hon får bara några dl om dagen, mest för att jag även ska få i henne ledpulvret som hon får.

Idag när jag kom hem från stallet gick jag ner till sjön med hundarna och njöt av en helt ljuvlig, ljum vårkväll. Denna årstid är så underbar och man vill försöka njuta så mycket som möjligt av den. Beroende på vad veterinären säger på torsdag tänker jag  nog satsa på att ge Hedwig en vecka med mycket uteritter nästa vecka. Tror hon skulle uppskatta det mycket, långt från ridbanor och galoppiruetter..:-))

2 kommentarer:

  1. Tur att du åkte och kollade. Men visst är det tröttsamt!

    SvaraRadera
  2. Väldigt..Tydligen ska de stå i platt hage utan en bula i.

    SvaraRadera