tisdag 21 april 2015

Dyrast är inte alltid bäst

Hedwig verkar må alldeles utmärkt och tycker nog att det är lite tråkigt att inte aktiveras som hon är van vid. Märktes att hon tyckte det var skönt med en halvtimmes promenad i den fina vårkvällen. 


Min matte tycker att jag är världens sötaste..hon måste helt klart ha rätt i det.

Har haft kontakt med support från biolight för att få råd om vilka program som är mest gynnsamma att använda vid misstänkt vrickning. Fick ett utförligt svar om vilka program jag skulle använda och även rekommendationen att behandla i samråd med veterinär. Som jag skrev igår kommer jag självklart åka och böja igenom henne även om hon nu inte visar någon hälta och är helt sval och torr i båda benen. Skulle kännas idiotiskt att inte göra det om det finns någon liten överansträngning plus att jag inte skulle kunna slappna av om jag var det minsta tveksam.


Av oförklarliga skäl tycker Hedwig att mitt gamla renskinn är supermysigt. Hon gillar att gnugga nosen mot det och pratar med det när det trillar i backen. Ungefär som.."oj hur gick det för dig lilla renskinn!" Hmm

Gjorde en intressant jämförelse idag då jag köpte ny lusern. Den märkeslösa som säljs av Järnia har mycket högre näringsinnehåll än Kraffts. Plus att den är billigare. Dyraste kanske inte alltid är bäst.


Krafft
Energi ME8,5MJ
Vatten12%
Råprotein15%
Smältbart Rp105g
Råfett3%
Växttråd27%
Kalcium1,3%
Fosfor0,3%
Magnesium0,2%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar