söndag 1 mars 2015

Träning med lätt blodsmak i munnen

Eller kanske inte riktigt men idag tog vi tag ordentligt i galopparbetet och min kära tränare var lite mer påfrestande än vanligt måste jag säga. Det tyckte nog inte minst Hedwig.
Vi jobbade mest med att förbättra kvalitén på bytena och jag fick samla, runda av, rida fram/aktivera o byta på alla möjliga och omöjliga linjer. Men även om det var slitigt så gav det utdelning och galoppen var verkligen fin i slutet och vi fick till några riktigt flotta byten.

För att avsluta passet på ett positivt sätt fick hon flasha runt i sin finaste söndagstrav. Lätt och fin fram och med väldigt aktiva bakben och en mjuk, elastisk kontakt med handen är hon underbar att sitta på i denna gångart numera. Men det krävs såklart att hon verkligen är igång ordentligt i kroppen.
Svettigt pass men himla kul och Heddan var sammanfattningsvis himla duktig och fin.

I övrigt har hon haft långa utläggningar för Pia om vilka rutiner som gäller, vilken mat hon ska ha, vilken tid hon ska ha sin oerhört viktiga hink, att vagnen med hösilage lämpligast bör placeras inom tuggavstånd till henne så hon har fri tillgång på det  istället för det där torra, tråkiga höet som matte envisas med att ge henne.

 Hon gillar sin boxgranne, Ipanema som också är ett vackert, mörkbrunt sto. Henne kan man "prata" o "pussas" lite med.
 Imorgon får hon börja dagen efter frukost med ca 45 minuter i skrittmaskinen och därefter gå ut i en av de större gräshagarna hela dagen. Tror hon är lite nöjd över att få gå bredvid Bonnie som hon blev väldigt förälskad i för 1½ år sedan när de gick tillsammans i stora fälttävlanshagen.

I övrigt är det slut på ledigheten för mig och imorgon får jag träffa mina goa kollegor och elever igen. Eftersom jag mest farit som ett torrt skinn hela veckan och knappt haft tid att äta något har kläderna plötsligt börjat  sitta lite lösare. Tror detta måste kompenseras med lite fika tillsammans med mina favoritkollegor Anna, Marie och Helene.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar