torsdag 19 mars 2015

Här rullar det på

Som alla andra njuter jag av våren och tycker det är härligt att jag kan rida både på utebanan, hoppbanan och galoppbanan nu när all snön har försvunnit. Passade på att skritta av på galoppbanan idag efter träningen i den fina kvällssolen i sällskap av Eros som var med till stallet

Vi ser fram emot årets första start på söndag och ska förhoppningsvis kunna göra en anständig prestation i en msvb4. Hon gör det programmet trevligt för det mesta och som ryttare är jag tacksam om hon kan tänka sig att visa fina enkla byten istället för som idag, galoppera in på diagonalen lite lätt på snedden. Tycker det är onödigt att göra så faktiskt. Tävlingsmässigt i övrigt har jag anmält till några msvB i april och planerar iallafall två msvA i maj.

Jag har ridit henne på träns ett par veckor men har nu åter hängt på kandaret och det är inte så stor skillnad. Tycker hon något är jobbigt stångas hon en del och sprattlar lite hit och dit annars inte.

Nästa vecka blir det träning för Pia på torsdag och  Liane på fredag, något som jag alltid uppskattar. Veckan därefter är det åter programridning för Gustav Svalling. Däremellan ska hon förhoppningsvis även hinna få en omgång av equiterapeuten som kommer ut till stallet för att behandla en hel hög med hästar. Om han inte hinner med henne då så bokar jag in en annan tid bara. Det är över ett halvår sedan han tittade på henne så kan ju vara läge nu.


I mitten på april kommer tandläkaren till stallet och jag hade tur att få sista platsen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar