fredag 27 mars 2015

Lejonkungen på besök

Aristocats
Ja det skulle man lätt kunna säga. Jag har ju alltid varit intresserad av avel och uppfödning och ägnade också många år till att föda upp irländsk röd setter. Även katter ligger mig varmt om hjärtat och för ett par år sedan upptäckte jag den den helt underbart vackra sibiriska katten. Vi köpte därför en förtjusande liten hona för ett och ett halvt år sedan och har nu parat henne med den vackra Hadar. Förhoppningsvis kommer deras vecka tillsammans resultera i en kull med vackra guldfärgade ungar.

Även om vi har haft ett par kullar med charmiga huskatter tidigare så känns det vettigare att ägna sig åt seriös uppfödning av raskatter. Tror det är det enda sättet att höja kattens status att inte bidra till den enorma mängd oregistrerade katter som florerar i hela landet. 
Den otroligt vackre Hadar
Vår ljuvliga Signe

Heddans liv
Hedwig har en ny kärlek i livet och har meddelat Pia att denna lilla kärlek ska gå tillsammans med henne i hagen.



Ponnyn ska vara med mig!


Hennes nya favorit i livet är världens sötaste ponny Bravad!




Olidligt söt!
Idag när jag gick ut för att hämta henne i hagen låg Bravad och vilade på sin sida av staketet medan Hedwig stod och vakade på sin sida. Enligt stalltjejen brukar de tydligen turas om att vakta varandra. När Hedwig ligger och vilar i hagen står den godhjärtade lilla ponnyn på sin sida och vakar över Heddan. Så gulligt så man nästan smäller av!

Equiterapeut på besök
Idag var även Mats Gunnarsson ute och behandlade en hel hög med hästar och även Hedwig då också. Mats är absolut den equiterapeut som jag har mest förtroende för och han har alltid hjälpt Hedwig på ett suveränt sätt. Nu hade han inte sett henne på nio månader men tyckte att hon var väldigt fräsch och att det bara var lite småsaker. Själv arbetar han med akupunktur, laser samt manipulerar vid behov men kunde se att jag hade underhållit henne väldigt väl med hjälp av biolighten. Han visade också vilka områden han tyckte jag skulle använda den lite mer på för att hjälpa henne att hålla sig fräsch.


Akupunktur!
Ny, toppmodern och högeffektiv laser!

Nu blir det ett par dagars skritt innan vi drar igång träningen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar