måndag 12 januari 2015

Starstruck

Blir jag väldigt sällan men jag tror inte någon har missat att min idol är Carl Hester. Idag kom den efterlängtade boken som även är signerad. Jag ser det som ett förträffligt tillfälle att kombinera nytta med nöje. Efter som jag är engelsklärare så måste ju detta anses som utmärkt fortbildning..
Ska bli ett sant nöje att läsa denna bok! Först måste jag bara bli klar med Lars Keplers "Stalker"
Superbra o spännande såklart!

Idag hade vädret lugnat ner sig så jag stoppade in Heddan i släpet och åkte över till Borgs. Till både min och Heddans stora belåtenhet släpade Bissi fram en massa bommar och fixade små gymnastikhinder, upphöjda galoppbommar och travbommar. 
Så även om Hedwig hade dressyrsadel, kandar och vita benskydd (det gäller att uppehålla sin image som seriös dressyrryttare) var hon genast med på noterna och skuttade glatt över allt samt travade storstilat över travbommarna. Nu kunde jag även ta tillbaka henne och göra en halvhalt innan och efter språnget. Något som var ganska sällsynt under tiden som jag hopptränade henne mer aktivt då hon mest föredrog att bröta på i eget valt tempo.

Hon känns verkligen superfin och jag tycker att hela hon ser ut som hälsan själv. Jag tror att Ekdal kan ses som något slags hälsohem för hästar eftersom både Bonsay och Hedwig ser oförskämt fräscha ut och sprudlar av energi, för att inte tala om 24-årige Silver. 
Nu har jag i och för sig bestämt mig för att flytta Hedwig till min tränare eftersom jag i höstas insåg att jag behöver mer service då jag ofta kände att tiden inte räckte till och jag allt som oftast satt och grinade när jag väl var hemma över min otillräcklighet. Jag har ett ganska krävande heltidsjobb samt tre hundar och ett hem som också behöver skötas om. Att vara hemifrån tolv-tretton timmar nästan varje dag blev lite för mycket. Det var nog när jag började prata om att jag kanske borde sälja Hedwig som min man sa att nu får du banne mig ge dig. Hon är ditt liv och du skulle bli helt förstörd utan henne. Var så snäll och ring Pia och kolla om du inte kan flytta dit henne.

Det har varit så underbart att se Hedwig blomma upp som hon har gjort på Ekdal och jag kommer alltid vara tacksam för Maggans hjälp att sätta ihop en optimal foderstat till just min häst. Den är inte avancerad på något sätt men just de där små detaljerna har gjort en enorm skillnad. Hon kommer självklart få fortsätta äta samma foderstat hos Pia och jag tror det blir bra för både Hedwig och mig. 

Maggan åker jag gärna förbi även i fortsättningen och snackar lite skit med och tar en fika när tillfälle ges.


2 kommentarer:

  1. Jag tror att mycket beror på skoningen!;)

    SvaraRadera
  2. Självklart! Hon har ju Sveriges bästa hovslagare. :-))

    SvaraRadera