måndag 5 januari 2015

Nörden läser

Självklart har jag läst allt jag kommit över från clinicen med Carl Hester, Både ridsport och Hippsons referat samt Hippsons intervju med honom. Roligast tycker jag är att Valegro rids ut två gånger i veckan på hackamore av en dam som är närmare 80 år gammal.:-))
Hela intervjun här

Hippsons sammanfattning av clinicen hittar ni här

Själv testade jag idag tipset "skänkeln säger galopp och handen skritt" när jag red piruettgalopp och det funkade faktiskt. Dessutom provade jag skänkelvikning i galopp och det gick bra till vänster men var jobbigt till höger tyckte Heddan. Tänkte jag ska träna detta ett tag i stället för galoppslutor för att få henne lydigare för den sidförande skänkeln.
Så även om jag av någon outgrundlig anledning inte såg till att skaffa mig en biljett till clinicen så har jag fått hur mycket inspiration som helst bara av att läsa allt. Dessutom har jag roat mig med att titta på andra träningar och clinics med honom på youtube. :-)
Jag har även beställt ett ex av boken.

Känner mig mest motiverad nu att fortsätta träna men inte så jättestressad att komma ut och tävla. Det ska jag göra när jag tycker hon är riktigt bra oavsett om det är i mars, maj eller juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar