torsdag 22 januari 2015

Lite tur och goda vänner

Lite tur ska man ha ibland men utan riktigt goda vänner så kan saker och ting ändå gå i stöpet.

Butiken MyOne hade en ovanligt generös rea under mellandagarna på bl a Otto Schumachers Münchenkandar. Dessa kandar är förmodligen något av det snyggaste man kan hitta, handsydda samt att kvalitén är helt outstanding. Sköter man dem håller de i minst tjugo år.
Jag har tittat på dessa kandar i flera år, säkert fyra-fem minst. Men har hittills alltid blivit avskräckt av priset som ligger mellan 6000-8000:-
Nu reade MyOne ut sina för 2499:- och jag beställde ett på studs. De skickade en bekräftelse förra veckan att de skulle skicka varan inom kort. Döm om min besvikelse när de sen mailade några dagar senare att alla kandar tyvärr var helt slutsålda.
Jag kontaktade dem förstås och påpekade att de redan hade skrivit att de skulle skicka ett till mig. Igår ringde de upp mig när jag inte hade möjlighet att ta telefonen så jag messade min kära vän Andrea som direkt erbjöd sig att ringa upp dem för att kolla vad de ville.

De hade fått tillbaka ett kandar och undrade om jag ville köpa det! Ja men självklart!! Egentligen hade jag beställt ett med vitfodrad nosgrimma men nu blev det ett helsvart vilket inte spelar någon roll alls. Jag är bara så otroligt glad över att jag fick ett och så tacksam mot min underbara vän som såg till att fixa att jag inte gick miste om det. Så jag hoppas på att det kommer imorgon eller i början på nästa vecka. :-)

I övrigt har vintern verkligen slagit till nu och jag var inte helt övertygad om det kloka i att koppla på släpet och köra över till Borgs för lite träning idag. Men det gick bra och Hedwig behövde få röra på sig. Det märktes tydligt att hon njöt av att få trava på lite mer framåt med bra underlag under fötterna.
Efter uppvärmning fortsatte vi jobbet med piruttgaloppen och hon var riktigt duktig. Märks att hon har blivit starkare och även förstår mer vad vi vill bättre nu.

Har inte tittat så mycket på tävlingar ännu men kanske satsar på Nyköping i slutet på mars. Har en inplanerad programridning för Gustav Svalling som jag hoppas kunna vara med på. Tänkte att jag då skulle prova att rida igenom msvA för att se lite hur vi ligger till just nu.

Imorgon blir det en tur i naturens vackra vinterskrud, Får se om det blir skogen eller nått trevligt gärde.

2 kommentarer: