måndag 29 september 2014

Om vi håller oss på benen

Om ingen oförutsedd skada inträffar så planerar jag fem starter till innan vi avslutar tävlingsåret.
Som det ser ut får jag nog dessutom vänta till nästa år med en ny start i msvA. Hade hoppats på att Enköping skulle ha men tyvärr hade de bara msvB5, St George o Intermediere I plus A. Fick bli msvB5. St George känns mer som ett mål för nästa år. Hon gör fina treor och jag hinner få in fem stycken. Att däremot pressa in fem stycken i vart fjärde känns lite halvt omöjligt just nu..
Hedwig gillar att ta stora språng så jag måste först pressa ihop galoppen i en ännu lite mindre galoppkostym för att få plats men får vi ha hälsan så tror jag att hon kommer göra finfina serier med fem i vart fjärde också. Tre stycken som de ligger i msvB5 är inga problem iallafall.
När jag rider dressyr nu och tränar rörelser så tänker jag mest msvA eftersom målet är att gå upp o börja tävla denna klass härnäst. Och från att det kändes, och var. halvt okontrollerat i somras så börjar det nu kännas mer och mer okomplicerat. Igår lyckades jag rida en helt ok galopppiruett åt vänster och idag red jag en åt höger som också var helt ok. I synnerhet med tanke på att vi tidigare mest ridit en stor volt tillbaka om ens det..
Mest normalt är antagligen att rida en åt varje håll samma dag men eftersom Hedwig verkligen har tyckt att det är förfärligt jobbigt så har jag valt att prova en och när den gick den bra så har jag nöjt mig med det.
Ska träna lite mer på momenten separat och sen testa att sätta ihop hela programmet.

Nästa tävling som är aktuell är en msvB2 hos Botkyrka. Står som första reserv så förhoppningsvis kommer vi med. Efter att ha haft ett tävlingsuppehåll på en månad så känner jag mig mer motiverad igen och har förhoppningsvis lyckats knöla ihop formen något mer sen sist..Inte så populärt med en näsa som är lite framför lod..

Ska försöka ha en smart uppladdning. Skrittar i skogen onsdag och fredag och rider gymnastiserande pass torsdag och lördag och sen då eventuellt tävling på söndag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar