måndag 8 september 2014

Små saker som gör det värt mödan

Som jag nämnt några gånger tidigare tillhör det inte Hedwigs högsta prioritet att gå på tygeln. Tyvärr är ju flertalet domare petiga med denna petitess så efter att fått hasa runt ett varv i skogen igår fick hon idag gå ner på dressyrbanan för att jobba med denna detalj.
Jag tog med mig mycket av arbetssättet från träningen med Piaff-Ubbe men också en teknisk detalj som jag fick av min tränare för några veckor sedan.

Hon blev faktiskt rund och fin som en kanelbulle och jag kunde rida travskolor med både höjd och kadens. I sådana stunder känns hon som en miljon.

Apropå detta såg jag nyligen en kort intervju med Carl Hester om Nip Tuck från WEG. Flera har tydligen tidigare ifrågasatt om han verkligen skulle rida GP på den där då den varken rörde sig speciellt plus att den hade lite långsamma bakben. Hans svar har alltid varit.." Jo men den känns GP" även om det kanske inte har sett ut så alla gånger. Ungefär så känner jag de gånger hon bara blir sådär rund, mjuk och fjädrande.  Hon känns GP :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar