fredag 19 september 2014

Den fantastiska lilla apparaten

Använder biolighten nästan dagligen på Heddan den gör verkligen underverk med hennes välbefinnande. Igår efter ett ganska tufft träningspass fick hon en 20 minuters behandling och idag när jag red ut fanns inte ett spår av stelhet eller eventuell träningsvärk. Hon känns mest som ett krutpaket med enorm energi att sitta på.
Tidigare har hon ofta känts stel och haft lite gunghästvarning i galoppen innan hon kommit igång i kroppen även när man rider ut. Finns ingenting sådant längre utan hon skrittar, travar, galopperar och hoppar enstaka naturhinder hur lätt och smidigt som helst.

Kan erkänna att jag verkligen måste lägga band på mig för att inte anmäla mig till någon terrängträning på Runsten nu när hon känns så otroligt fräsch och på. Men jag vet att skaderisken ökar markant, i synnerhet eftersom hon inte är van vid sådant arbete, och jag vill verkligen undvika nya skador i möjligaste mån. Får nöja mig med skogsturer och vara glad för en piggelin och frisk häst istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar