fredag 11 juli 2014

Lite allt möjligt

Att skriva i bloggen är inte något som jag kommer ihåg att göra allt för ofta men då och då gillar jag att sätta ord på dels mina tankar samt lite uppdateringar på vad som hänt sista tiden.

Vi har en tävlingshelg bakom oss där jag debuterade msvA samt även red en msvb4 . Resultatmässigt var det verkligen inte bra i någon av klasserna. MsvA var ingen överraskning utan den ville jag bara prova att rida för att se " hur långt ifrån" vi är ett hyfsat resultat. Att även msvb gick dåligt var ju tråkigt men egentligen inget att hänga läpp över. Hon var förmodligen lite för rak i skolorna o sen hade hon något jämfotahopp i nått byte. Jag minns inte riktigt var eller hur det brast  eftersom jag var så glad över Hedwigs helt förändrade attityd inne på tävlingsbanan. Tidigare har hon alltid blivit ganska introvert och tappat nästan all bjudning. Den känslan är i princip helt borta nu och istället känns hon väldigt ivrig och på. En förklaring kan kanske vara att jag inte rider slut på henne på framridningen eftersom jag jobbar henne så mycket i skritt men även att jag inte sitter och halar och drar riktigt lika mycket i munnen på henne längre.
Visserligen blir det lite på bekostnad av formen som blir lite öppen och detta kommer självklart vissa domare slå ner hårdare på men så får det vara nu ett tag. Hellre en glad och framåt häst som tycker tävling är kul. Formen kommer bli bättre den med så småningom.

Jag har ändrat lite i tävlingsplanerna och valt att bara rida msvb i augusti. Däremot tänker jag träna som om jag skulle starta msvA. Får se om det dyker upp några lämpliga tävlingar senare i höst så provar vi igen.

Både Heddan och jag har börjat ta aloe vera från Forever. Detta anses ju av många vara ett mirakelmedel som kommer leda till hälsa och välgång så jag tänkte att vi kan väl testa. Jag kan inte påstå att jag märkt någon direkt skillnad ännu men jag har bara tagit det i en vecka så lite mer tid får jag väl ge det. Eftersom det är ganska kostsamma produkter var jag såklart snabb med att kolla vad samma märke kostade i England och där var det såklart mycket billigare. Så nu har jag även beställt krämen med propolis till mindre än två tredjedelar av priset här i Sverige. Det hade hela sortimentet så även drycken kan jag köpa till nästan halva priset inkl frakten. Mycket nöjd med det!


Just nu är jag i Skåne och hälsar på mamma. 

Himla mysigt och vi roar oss mest och snackar en massa om allt möjligt. Plus att vi äter en massa mumsigt!


Imorgon åker vi till Falsterbo för att kolla in GPn samt prova frackar! Inte för att jag har råd att köpa någon nu men jag tänkte iallafall se om jag hittar någon jag gillar och vill ha. Sen blir det till att spara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar