lördag 26 juli 2014

Lär dig rida..

Ja så lyder väl den enkla sanningen för att bli mer framgångsrik men den är inte alltid lätt att leva upp till. Jag har bett min tränare rida Hedwig lite oftare nu, framförallt för att jag ska få hjälp med piruetterna men också för att hon får igenom henne bättre än vad jag förmår.

Det är inte första gången hon sitter på Hedwig men i torsdags häpnade jag likaväl och kan inte fatta att den där balla, flotta hästen faktiskt är min. Hon kan ju sitta emot på ett helt annat sätt och Hedwig kan inte dra henne ur sadeln lika lätt som med mig samt att alla olika kroppsdelar som hela tiden ramlar ut till höger och vänster obönhörligt petas tillbaka.
Galoppen är verkligen fin när hon kommer upp med manken och är ihop i kroppen. Pia la även ner en bra stund på att få henne att göra korrekta piruetter och det var naturligtvis ett drama med hopp o skutt o nej o fy etc till att börja med men sen red hon en åt varje håll och man ser att hästen har kapacitet att kunna göra riktigt fina.
Det känns ändå som en liten tröst och att man inte är helt värdelös för Pia sa att hon har verkligen många kvaliteter som gör att man förlåter henne men hon är banne mig inte lätt.
Nej..det ska gudarna veta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar