lördag 27 april 2013

Igångsättning

Jag har nu börjat skritta Hedwig uppsutten och planerar att göra det i drygt en vecka.. Det ser ut som att skadan läker bra och förhoppningsvis så ska hon vara fullt igång igen om 3-4 veckor. Om inget oförutsett inträffar så tar det nog minst såpass lång tid innan hon är tillbaka i vinterns fina form igen.

Jag har tagit tillbaka alla anmälningar till tävling fram till den 18 maj då Kiladalens har en tvådagars tävling som jag tänkte åka på.
Sen är det Nyköping, Östra Sörmlands, eventuellt Botkyrka och Vingåker som gäller. I Botkyrka är vi reserv men det vore bra om vi kunde starta där eftersom det är en msvB5 och känns som en bra introduktion till nästa steg som är msvA. Sista tävlingen innan sommaruppehåll är Mariefreds sommarmeeting där jag eventuellt planerar att debutera just msvA beroende på hur välvilligt inställd hon kommer vara till seriebyten och piruetter...
Kanske ska hänga upp denna bilden i hennes box så hon kan titta på den o lära sig..:-))

Målet är annars att starta efter sommaren då jag förhoppningsvis har fått ihop alla bitar  lite bättre.

I veckan anlände också en handsydd vitfodrad nosgrimma från sadelmakare Mia Sunnman. Plötsligt fick begreppet kvalitet en ny innebörd. Förutom att den är fantastiskt välsydd så är det uppenbart att det finns en begåvad tanke bakom som gör att den verkligen sitter bra och bekvämt. 
Själva nosgrimman är galet bred...men jag tror att det kan bli riktigt bra när hon är knoppad. Ofta tycker jag att hon får lite långt ansikte när pannluggen är knoppad men med denna feta nosgrimma så ska nog det intrycket ändras!
Ska se om jag kan få in en bild i bloggen på den.
 Det känns självklart att så småning om låta Mia sy upp resterande delar av ett kandar. Men än så länge funkar den bra ihop med mitt gamla. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar