söndag 21 april 2013

Kommentarer

Jag har tagit bort möjligheten att kommenterar  för vem som helst om någon undrar eftersom jag mest skriver den här bloggen för min egen skull samt familj och vänner som tycker att det är kul att läsa om vad vi gör.
För mig är det ganska ointressant att föra diskussioner med anonyma skribenter om hur dåliga eller bra vi är.  Vi är ju inget elitekipage och  även om vi hela tiden jobbar med att förbättra allt som behövs så det är svårt för mig att visa upp perfekta och felfria ritter. En del vill ge råd i all välmening medan andra mest verkar vilja vara taskiga. Oavsett vilka intentioner man har så har jag mycket större utbyte av att ta hjälp av tränare i verkligheten. Någon som ger mig konkreta råd på hur jag kan lösa/förbättra ett problem på plats istället för att någon skriver "Din häst rinner iväg i galoppen".

Om man gillar att skriva och kommentera andra anonymt så finns det mängder med bloggar där ägaren vill att folk ska kommentera allt de skriver samt lämpliga diskussionsforum där folk kan älta saker i all oändlighet.

Sen tror jag iofs inte att det spelar så stor roll hur duktig man blir eller hur bra man presterar på de internationella arenorna. Tex så är bla Totilas, Scandic och Parzival illa behandlade och dåligt ridna enligt en samling självutnämnda experter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar