tisdag 2 april 2013

Ishalka=satans otyg

Hedwig halkade omkull igår på den förbaskade isen isamband med att jag skulle släppa ut henne i en av rastfållorna.
Jag tänkte att hon kunde äta sitt eftermiddagshö där medan jag mockade hennes box. Hon kom upp snabbt och blev lite skärrad men verkade ok i övrigt. Dock får hon vila i några dagar nu samt gå i skritten eftersom jag misstänker att hon förmodligen är öm och stel i kroppen. Hon får även stå med back on tracktäcket på dygnet runt så ska hon förhoppningsvis vara ok om några dagar.
Jag planerar även att min duktiga equiterapeut får kolla igenom henne om några veckor för att rätta till eventuella snedheter.

Det känns surt eftersom det delvis var mitt fel att hon ramlade. Hon stod med huvudet i fel riktning när jag började gå mot rasthagen och hon snodde runt för fort för att försöka hänga med mig. Jag borde ha varit mer uppmärksam på hennes position med tanke på det glashala underlaget. Även om hon verkar ok så finns det alltid en liten gnagande oro innan man vet om det blir några följder.

Dessutom verkar min senaste beställning av bio premium ha kommit på villovägar då det ännu inte kommit fram trots att säljaren hävdar att det skickades den 13 mars. Hon har blivit lite dålig i magen nu eftersom de går och pillar i sig lite allt möjligt i hagen så jag vill verkligen få hem det så snart som möjligt! Som tur är fick jag låna lite av en bussig stallkamrat men jag vill såklart ha min egen burk så jag kan ge henne varje dag som jag brukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar