söndag 14 april 2013

Blir det någon tävlingsstart månntro..

Det kan man ju undra..
Som jag skrivit tidigare så halkade ju Hedwig omkull för snart två veckor sedan och även om hon ser fin ut så tycker jag att hon känns lite stelare. Eventuellt så kan det bero på att hon inte trivs lika bra på kandaret och därför blir lite starkare. Vi hade programridning förra veckan och trots att hon inte gick lika bra som hon har gjort så fick vi 67% i en msvB4. Enligt domaren så krävs det bara lite småjusteringar för att vi lätt ska komma över 70% och med tanke på hur superflott hon såg ut mellan varven när min tränare satte sig på henne häromdagen så förstår jag att det inte är orimligt. Fick flera jättebra tips som jag tog till mig.

Igår kom hon dock in från hagen och var svullen under knäet på insidan av höger fram.
Hon visade ingen ömhet trots att vi klämde igenom benet och senan ordentligt så förhoppningsvis går det över på några dagar.
Egentligen skulle jag ha tävlat i Enköping idag men jag strök mig från den. Nästa start är planerad till nästa helg men vi får väl se hur det blir med det.
Roligt nästan jämt det här med häst..
Imorgon kommer iaf min equiterapeut och går igenom henne ordentligt så får vi se om han hittar något.

Heddan är iof rätt belåten med att gå i sin hage, äta en massa hö och slippa bli störd av sin jobbiga matte..fast jag tror nog att hon gillar mig lite också. Hon brummar alltid så vänligt när jag kommer och tittar  på mig med sina bruna, fina ögon och spetsade öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar