tisdag 4 oktober 2011

Ridning idag

Hedwig fick två dagar helledigt efter helgens tävling. Det var nog välbehövligt för hon kändes pigg och glad idag när jag red.

Har tittat på filmen från tävlingen ganska många gånger nu och funderat på lite olika saker. Tex så upplever jag att hon ser mer "platt" ut i traven än vad hon gjorde i vintras/våras och funderat lite över vad det beror på. Fick kritik från domarna i våras att hon behövde visa lite mer energi i traven även om den faktiskt var luftigare då än nu. Det som nu har hänt gissar jag är att jag har försökt forcera utveckligen och vill tvinga fram en trav som hon ännu inte behärskar. Det innebär att istället för att traven blir mer energisk och luftig faller hon fram på bogarna och blir springig eftersom hon inte är stark nog att utföra det jag önskar.

Tack till alla mina fantastiska vänner som ställer upp och filmar träningar och tävlingar. Det är så oerhört mycket värt när jag själv kan gå tillbaka och titta och få en bild av hur saker o ting ser ut från backen.

Kommer lägga fokus nu på att hon får lite mer vila i steget och bättre bärighet fram till nästa tävling. Kommer även se till att hon får jogga i låg och rund form en stund varje pass så hon kommer upp ordentligt med ryggen och börjar svinga bättre med den.
Gammal bild men lite mer sån här jogging varje pass 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar