onsdag 19 oktober 2011

Fick plats

Blev himla glad idag när Nyköpings ridsällskap kontaktade mig och sa att jag hade fått plats på deras tävling på söndag. Jag har alltid gillat att tävla där. Fint ridhus, bra underlag och välarrangerat. :-)

Hedwig var pigg och taggad när jag red. Hon har fått vila i två dagar eftersom jag har varit upptagen med utvecklingssamtal och kommit hem sent. Dessutom har hon fått vara övningsobjekt både igår och idag för ett gäng massageelever men det har hon inget emot utan gillar uppmärksamheten.

Jag jobbade en del med den förvända galoppen idag och det är verkligen inte en helt enkel sak att ta sig igenom två hörnpasseringar i förvänd galopp just nu.
Oftast ser det ut så här:
-JAG BYTER NU!!
- NEJ!
-JO
-Fan...mummel,mummel..bryta av..fatta ny förvänd...inte byta, inte byta
-JAG BYTER NU!!
-NEJ!!
-JO!
-Skit..mummel,mummel..bryta av..fatta ny förvänd..Oh..vi tog oss igenom andra hörnet! Yes!
Och så här håller vi på ett tag.

Hedwig har gått från att hata galoppombyten till att tycka att det förmodligen är bland det roligaste man kan göra. Så som belöning efter att vi hade tragglat med det där tråkiga hörnpasseringarna i förvänd galopp och fått till dem riktigt bra tillslut  red jag några diagonaler åt båda hållen där hon fick göra några fina byten. Klapp och beröm och skrittade sen av en pösmallig häst som var mäkta belåten över sin egen förträfflighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar