måndag 24 oktober 2011

Nyköping

Red sista tävlingen igår för säsongen. Hedwig känns så himla positiv nu och det verkar som att hon tycker att det är kul att komma ut.
På framridningen var hon riktigt fin. Full med energi men ändå avspänd. Enda gången hon tittade till lite var när den lilla vita PRE-hästen kom galopperande med sina höga framknän. Hon blev rejält skrämd av en vit hopp-ponny för några år sedan som nästan hoppade rakt på henne och i samband med den händelsen fick hon total panik och skenade genom ridhuset. Efter det var hon rädd för vita hästar och ponnier ganska länge samt hästar som hoppade. Nu har hon kommit över det men blev lite ängslig en stund igår vid möte med den vita.

När jag kom in på framridningen så tänkte jag först.."Hjälp vad mycket fina hästar..!" Men när jag tittar på filmen från framridningen så ser jag vad hon är fiiiin min kära lilla häst! :-))
Framridning


I själva programmet var jag nöjd med flera moment och samlade ihop 10 stycken 7:or varav flera med kofficient bl a ena slutan, ena bytet och den ökade skritten. Det är så roligt att rida henne när hon tuffar på med så där glatt humör. Tyvärr fick vi  0 på andra bytet eftersom hon bytte självmant i hörnet och inte visade något byte på hjälpen där. När jag tittar på filmen så ser jag tydligt att jag hade gott om tid att bryta av, fatta ny förvänd o byta. Men när man sitter där och ska fatta ett beslut på några sekunder känns det som allt går jättefort och man är snabbt framme vid nästa moment.

Pga 0 på det där bytet så hamnade vi strax under 60%, inte så himla tokigt med tanke på att vi hade lite andra missar också.
Programmet
Obs..fel datum..det ska vara 111023. :-)

Hedwig ansåg iallafall att hon hade gjort en storartad prestation och påpekade också för mig att massvis med människor hade applåderat när vi var klara. Jag ville inte såra hennes känslor genom att tala om för henne att de flesta dressyryttare är artiga och väluppfostrade utan höll med om att hon självklart hade varit enastående.

Jag tycker så himla mycket om min fina prinsessa. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar