onsdag 26 oktober 2011

Moderskänslor och krustor

Hedwig överraskade mig idag genom att bli förälskad i renskinnsfällen som jag brukar ha under schabraket och sadeln. Hade hängt den över en boxdörr efter ridningen när jag såg att Hewig stod o gnuggade mulen mot den. Rätt som det var damp den naturligtvis i backen men Hedwig hummade och brummade bara lite uppmuntrande till den o fortsatte gnugga mulen mot den när den låg på backen. Knäpphäst..:-))

I övrigt är jag supernöjd med att krustorna som hon fick på bogarna och sidorna av kroppen i samband med att vi började lägga på täcke i princip är borta. Vår stalltjej Rebecka är toppen och vi kom överens om att det bästa är  att Hedwig bara har ett täcke på sig i taget samt att hon får stå utan några timmar efter att de har kommit in från hagen. Hon får på sig stalltäcket i samband med kvällsfodringen och behöver aldrig stå med svettig hårrem under täcke utan får torka ordentligt först innan täcket läggs på. Hade fått rådet av min veterinär att se till att hon var torr så mycket som möjligt för att få bort eländet och det har verkligen gjort susen.

Annars kändes hon fin idag i ridningen och jag red igenom MsvB2 som är programmet som jag ska rida på KM:et på lördag. Det flöt på fint större delen och nu upplevde jag det som ganska enkelt. Men sen är det en helt annan sak att rida hemma där vi båda är avspända samt har en bra bana med med fint underlag än på bortaplan. Min största oro när jag ska rida någon annanstans är underlaget. Hedwig reagerar oftast negativt på tunga,djupa underlag och på hårda underlag. Det ska vara svikt utan att vara djupt och tungt sa prinsessan! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar