lördag 24 september 2011

Bra pass idag

Igår red stalltjejen och jag ut en timma i skogen i underbar höstsol. Jag tycker ofta att dessa  dagar när solen strålar i september och oktober känns magiska.
För Hedwig var det ett välkommet avbrott i den ganska intensiva period av dressyrträning som vi är inne i nu och det märktes att hon var nöjd och glad över att få komma ut på en tur. Hon är smidig som en panter i skogen och tar sig lätt fram överallt utan några tveksamheter så det är oftast ett rent nöje att rida ut med henne.

I morgon ska vi rida en programridning och ska då för första gången prova en msvB4. Det är ett helt nytt program för oss men himla roligt där man måste kunna visa upp en lydig och lösgjord häst. Hedwig kändes fin idag och jag provade att rida igenom programmet för första gången. Allting kan och ska bli bättre men vi hade bra flyt igenom större delen av programmet och det kändes verkligen som hon var med mig i princip hela vägen.
Nu är det ingen garanti för att det ska funka i morgon men väldigt positivt att hon känns så mjuk och samtidigt energisk och samarbetsvillig.
Vi har våra svagheter som vi tampas med. Bland annat travökningar som jag kan rida väldigt fina hemma men har svårt att få till på tävling. Problemet skulle jag tro ligger nog i första hand i att min sits blir för bromsande istället för att bara följa med i rörelsen. Bara att träna vidare på det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar