tisdag 6 juni 2017

Var är mitt slavteam?

Det undrade jag igår när jag bla tömde i princip hela Platinas box. Tänkte passa på att tömma den och skura ur den nu när hon är borta en månad. Visserligen ska hon ut på ca sex veckor bete när hon kommer hem men skönt att ha det gjort. Jag ska ju även tömma och skura Heddans box men det väntar jag lite med.
Igår åkte jag även och hämtade ytterligare ca 500 kg hö. Även nu lyste slavteamet med sin frånvaro.
Att baxa ut en osamarbetsvillig mellanvägg själv är lite av en tiostegsprocedur kan jag säga.

´"Men bare en är arg så går di" som Emils pappa sa.. :-)) Jag kommer dock behöva hjälp med att få tillbaka den. Där går gränsen för min fysiska styrka kan jag säga.

Anders, som jag köper hö av, hade lastat höskrindan när jag kom så det var bara att börja stapla balar i släpet. Egentligen borde jag kanske ha någonslags träningsapp i telefonen som kunde mäta förbränningen med allt detta runtomkringjobb som jag ägnar mig åt eftersom slavteamet envisas med att lysa med sin frånvaro.
På plats. :-)

Idag ska jag roa mig med att flytta alla balar från släpet till förvaringsutrymmet samt skrapa ur det sista ur Platinas box. Sen kommer faktiskt Moa och Caka och hälsar på och vi ska rida långa galoppvägen.

 Då ska jag aktivera träningsappen Endomondo för att se hur lång den här. Det sägs att den är ca en mil men ska mäta för att se. :-) Lilla rundan som jag brukar ta visade sig vara lite drygt sex kilometer. Den turen har jag även promenerat med Platina. 




Heddan försöker jag vänja in på gräs men igår var det ingen idé då hon mest skulle galoppera omkring och gnägga. Jag hade inte tid att stå kvar för att hålla koll på henne och kände inte något sug efter att låta henne fara runt där i någon timme. Jag hade mer tänkt mig att hon skulle beta i lugn och ro men där tänkte vi tydligen olika. Hon fick gå till baka till sin vanliga hage och äta sitt torra hö istället. Mycket bättre och tryggare tydligen..


Platina sköter sig som en stjärna. Får rapporter från Katarina och Pia om hur duktig och cool hon är. Säger ja till allt och vill bara vara till lags hela tiden. Så stolt över henne såklart. Hittills har hon varit ute på promenad runt galoppbanan med träns och skydd runt om samt longerats i ridhuset med sadel och träns. Hon hade först sällskap av annan häst men brydde sig ingenting när de gick ut från ridhuset.
Idag skulle Katarina prova att longera henne inspänd för första gången så blir spännande att höra vad hon tycker om det.
Man blir trött av att springa i ridhus!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar