torsdag 8 juni 2017

Liten tur till ridhus

Heddan känns fräsch och fin i ridningen. Efter att ha gett henne tre veckor efter sin endagshälta tyckte jag det var dags för lite träning i ridhus. Kopplade på släpet och körde över till Borgs. Red lite skolor i trav och galopp samt en serie längs ena långsidan. Det var inget slitsamt pass och hon fick lite skritt mellan momenten. Verkade glad och nöjd och kändes riktigt mjuk. Var ganska lätt att rida galoppsluta åt både höger och vänster. 

Även om jag i princip bara rider ut för tillfället jobbar jag henne alltid. Hon ska alltså vara på tygeln och jag rider tempoväxlingar, övergångar, skolor och byten. Tycker att framförallt galoppen blir mycket bättre när jag rider ut. Den känns mycket renare och är inte så hävig längre. 

Passade på att hälsa på min fina Platina. Hon sköter sig som en stjärna och idag kunde Katarina skritta uppsutten bara en dag efter att hon hängt på henne för första gången. Gillar Pias kommentar: Vissa hästar föds i princip inridna och hon verkar vara en sådan. Min fina prinsessa! 
När matte kommer (eller vilken människa som helst)
Måste man pussas väldigt mycket. :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar