söndag 2 april 2017

En söndag i bilder

Ingen idé att ligga på latsidan även om det är söndag. Tidigt upp så hinner man mer. Var i stallet strax efter åtta. Mockade och ställde fram höpåsar. När det var klart gick jag och hämtade Heddan. Hon behövde saneras lite innan den planerade uteritten..
Nyborstad och taggad för lite jobb.

Hallå vart ska ni?? Platina ville nog också med. :-)
Vårt sällskap.

Heddan marscherar målmedvetet först i ledet som vanligt.:-)
Klas, en underbar nordsvensk som jag tänker blir ett stabilt och bra sällskap till Platina sen. 
Trevligt sällskap!

Detta måste vara en perfekt galoppsträcka så småningom om.
Efter ridturen åkte jag hem och vi gick ut med hundarna och åt lite lunch nere vid sjön.

Voffarna njuter av solen och vårvärmen. 

Chili con carne med lite créme fraîche var ju inte helt fel..
Sen åkte jag tillbaka till stallet och jobbade med Platina. Hon fick även prova att ha på nosgrimman idag och det var inga problem. Vi övade på halt, rygga, flytta för tryck samt longering i båda varven. I början var hon ganska hispig och kunde inte riktigt fokusera. Det lät konstigt från ett närliggande hus och om man inte ser vad som pågår då måste man stå uppspänd som en giraff och glo. Vi började på stora ridbanan och gjorde lite övningar där men fortsatte sen på lilla ridbanan. Longering i höger varv går bra men i vänster varv vill hon falla in mot mig efter halva varvet hela tiden. Vi gjorde om några gånger och tillslut kunde hon jogga ganska avspänt i båda varven. Avslutade då. Tänkte börja introducera inspänningstyglar även om jag fortfarande kommer longera i grimman. 
Hemma gjorde jag sen ugnspannkaka och har nu mer eller mindre svimmat i soffan..















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar