måndag 10 april 2017

Känslan när man bara ler

Känslan när man inser att man står med ett fånigt leende på läpparna när man tittar på unghästen. Hur kan denna bildsköna häst vara min? 

Idag gick det otroligt mycket lättare med tränsningen och förhoppningsvis har hon börjat koppla ihop bettet med sockerbiten som alltid kommer direkt efter. Jag hängde även på stigbyglarna idag för att se om detta skulle påverka henne vid longeringen. Inte då. Hon brydde sig inte ett smack om att de dinglade vid sidan utan travade på med sina stora steg. Dessutom visade hon några språng av en galopp som ser helt fantastisk ut.  Galoppen har jag annars inte sett så mycket av då hon mest fräst på lite halvliggande några varv. Den kan dock omöjligtvis vara dålig med tanke på föräldrarna om det inte skett någon supermutation. 
Heddan och jag tog en härlig tur i skogen imorse innan tandläkarbesöket. Vi både klättrade, travade några korta sträckor samt galopperade uppför en kort backe. Hon känns hur fin och fräsch som helst och väldigt full med energi.
Tandläkarbesöket gick bra. De stökade ett tag med att få henne stå i bra balans och jag är alltid livrädd när hon är sederad. Hon blev lite väl vinglig och såg nästan ut som att hon höll på att tappa balansen vid ett tillfälle. Som tur var lyckades hon parera och sen gick själva behandlingen snabbt och lätt. Hon hade några vassa kanter som slipades ner och ett litet sår i slemhinnorna annars ingenting. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar