måndag 29 februari 2016

Liten check

Blev det idag när equiterapeuten kom och gick igenom Heddan från topp till tå. Nacken som hon hade lite problem med sist var helt jämn och fin nu. Inga ömheter alls. Hon har även varit lite spänd i muskulaturen på höger bak men även där var hon mjuk och fin nu. Han frågade om jag stretchat henne mycket men jag har ju min fina massagemaskin som gör underverk mot spända muskler. :-) Båda skinkorna samt bogarna brukar få en rejäl omgång en till två gånger i veckan. Nacken har jag behandlat med biolight nästan varje dag samt även hållit ena kulan på massagemaskinen en liten stund där på varje muskel. Heddan är ju stencool plus att hon älskar den där brummande maskinen. Det borde vibrera i hela huvudet på henne men hon bryr sig inte ett smack.

Det enda som jag har svårt att underhålla själv är området runt armbågarna där hon blir lite stel. Förmodligen behöver jag en till thumper fast en mindre modell eftersom jag inte kommer åt med den jag har nu...

Skönt att hon är så fin i kroppen iallafall. Nu får hon tre dagars vila och sen ska vi åka till Brolöten på torsdag och träna lite piaff. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar