lördag 13 februari 2016

Lite ändringar

Har gjort lite ändringar i tävlingsplanerna och bytte till msvB4 den 28/2 i Södertälje. De flesta normala människor brukar börja tävlingssäsongen med en lättare klass men uppenbarligen inte jag som tyckte att hon skulle gå en msvA direkt första starten..

Kruxet var väl att trots att jag bara var reserv ville arrangören ha betalt direkt vid anmälan. Jag mailade och frågade om detta när jag ville ta tillbaka min anmälan. Tydligen får inte arrangören ta betalt när man är reserv så pengarna kom tillbaka till mitt konto och jag kunde stryka mig och anmäla  till msvB4  dagen efter istället. Känns mycket bättre och schysstare mot hästen. 

Hade dessutom himla flyt då jag insåg att hela min tävlingsutrustning är bytt till brunt och beigt förutom kavajen som är blå..Fracken är ju också brun men den kan jag naturligtvis inte ha i en msvB. Kikade runt lite på hästnet och fick tag på denna bruna fina pikeurkavaj för 200:- Kom dan efter på posten o satt som en smäck plus att den var i perfekt skick. (Lånad bild men min är en likadan)
På fredag är det programridning för Gustav Svalling så ska förhoppningsvis kunna göra en ok runda. Red igenom delar på träningen i torsdags och hon gör det bra tycker jag. Fick ruska om en henne lite och påpeka att jag uppskattar om hon bär sig själv. Lite sura miner men sen travade hon runt där med  fin gest och schwung. Tänk vad trevligt om vi kunde visa upp något liknande på tävling..


I övrigt är hon pigg och glad och känns fräsch och fin i kroppen. Hoppar varje onsdag och är en väldigt lycklig liten häst när hon får ha så där kul. Turen ut i skogen idag gick bra på det stora hela. Hon är himla snäll och sköter sig oftast utan anmärkning. Dock blev det lite mycket idag när kollegan som var med bestämde sig för att ett gäng bocksprång efter ett litet dikessprång ut på gärdet var på sin plats. Matten flög all världens väg och Caka tyckte det var himla skoj att galoppera runt lite i skogen. Mitt ilskna rytande fick som tur var Heddan att inse att det hade blivit jättedålig stämning om hon hade hängt på Cakas upptåg. Något som hon var himla sugen på..

Vildhästen lät sig iallafall fångas in och vi kunde skritta (trippa) hem med livhanken i behåll.

Imorgon blir det mer anständig dressyrridning i ridhuset. Har bara ridit med tränset sen i höstas men provade med kandar igen förra veckan. Hon blir stadigare i formen på det men känns lite starkare. Ska rida med tränset imorgon igen och se vad jag tycker är bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar