söndag 27 december 2015

Långledig

Ja, jag är faktiskt ledig från jobbet i två veckor till. Men för den skull kommer jag inte vara sysslolös. Min kära tränare har gett sig i väg på semester med sin familj och lämnat två av sina hästar i min vård. Så förutom att Hedwig ska hållas igång ska även Syncro och Salsa motioneras lite lagom. Tror inte att det kommer bli alltför betungande eftersom de inte går för fullt utan ska bara gå lätta pass.

Planerar att lägga ridningen på förmiddagarna när det är ljust ute. Både Hedwig och Syncro gillar att gå i skogen så får jag sällskap med någon trevlig människa tänkte jag att några skrittpass gott kan ske på en skogstur. Salsa tyckte att det var förfärligt otrevligt när jag försökte skritta ut på henne någon gång i somras så jag tror att jag överlåter det till någon annan.

Jag hoppas också att det får vara minusgrader nu ett tag. Då kan jag ha Hedwig ute i hennes stora gräshage istället för i de mindre grushagarna. Dessutom är det skönt att slippa få in en lerhög..
Hon har fått vara ledig några dagar eftersom vi var nere i Skåne över julen men hon kändes fräsch och framåt idag när jag red ett lätt pass. Tänkte fortsätta att fokusera på lösgjordhet de närmsta veckorna och även lägga in lite jobb med bommar. Eventuellt även hoppa henne lite. Hon tycker att det är galet kul att få hoppa lite hinder så känner att jag behöver lägga in lite mer sånt. Har inget intresse av att hoppa några höjder med henne utan det är mest bara för att hon tycker att det är kul och ger henne lite mental variation i träningen.

Fram och avskrittning ute efter ett ridpass uppskattas inte bara av hästen..man får sällskap av både egna och andras voffar. :-))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar