måndag 14 december 2015

Ps of Sweden

Ja inte vet jag om detta är alla hästars dröm men jag har iallafall beställt ett youngster revolution till Hedwig.
Det är väl framför allt nackstycket som ska vara anatomiskt och inte skapa onödigt tryck samt de elastiska "vaggorna" som tydligen tillåter bettet att fjädra i munnen.

Hon går väldigt bra på remontträns och är fin och elastisk i bettkontakten så får se om hon gillar detta ännu bättre. Numera är ju betslingen valfri från msvB så vill man tävla på träns så får man. Himla bra tycker jag.

Idag red jag mest bara övergångar men ett par skänkelvikningar i galopp åt båda hållen gjorde hon fint och sen fyra byten på ena kvartslinjen utan att fara iväg eller vingla så snart kanske jag kan börja rida serier utan att hon bryter ihop..:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar