torsdag 3 december 2015

Ännu en programridning

Gav mig på ännu en programridning vilket egentligen var ganska meningslöst eftersom inte mycket har hänt sedan den förra jag red. När jag tittar på filmen så är det påtagligt att hon blivit väldigt mycket bättre i formen och flera grejer gör hon fint. Formen är något som jag jobbat med typ jämt så att hon nu börjar bära sig mer anständigt känns som en stor framgång.
Jag vet att piruetterna inte är klara och min plan är att jobba med dessa över vintern. Antingen kommer hon att lära sig eller så kommer hon inte göra det. Inte så mycket mer att orda om det. I dagsläget har hon blivit mycket mer reglerbar och kan även göra ok kvartspiruetter så om hon kan tänka sig att vända ett kvartsvarv till återstår att se samt om jag eventuellt kommer kunna lära mig rida piruetter som man ska. Allt sånt brukar hänga ihop.
Serien bekymrar jag mig inte mycket över eftersom jag bara tränat tempoväxlingar på diagonalen nu för att undvika att hon ska gissa och ta så mycket egna initiativ. Antar att hon fick en smärre chock när jag enligt henne plötsligt bestämde mig för att börja byta.

Oavsett, Hedwig är den hästen jag gillar mest att rida och träna. Hon är också den enda häst jag har, förmodligen kommer ha och äga under mitt liv. Nästa år blir hon fjorton år och det känns på något sätt ofattbart. Nyss var hon 6 år och hade ett helt liv framför sig.

Ofta får jag intryck av att många förverkligar sig själva (försöker iaf)genom sina djur och hästar är verkligen inget undantag. Det är viktigt att påtala att man faktiskt har en JÄTTEfin häst med oanad potential som kommer blomma ut och berika sin ryttare med priser och pokaler samt ära och eventuellt berömmelse.  Jag vet inte..jag tycker min häst är jättefin och duktig och underbar på alla sätt och vis men jag vet också att det finns många som inte tycker att min häst är lika fantastisk som jag tycker. Det spelar verkligen ingen roll och är ju inte så viktigt. Hon är ju min häst så viktigast måste ju ändå vara att jag gillar henne.
Film
https://www.youtube.com/watch?v=66LvXWfjrMg&feature=youtu.be


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar