onsdag 7 maj 2014

Vågar man hoppas på silver

Hedwig fick ett sår på vänster bak för snart två månader sedan. Efter en vecka hade det läkt ganska bra men under en uteritt rev hon tyvärr upp det ganska illa igen. Förmodligen pga av skydden hade vridit sig. Nu blev det liksom en ganska stor flik som hade dragits upp och med detta har jag krånglat i vad som känns som en evighet. Benet har varit svullet och även huden runt omkring har varit öm och irriterad. Huden har naturligtvis behövts luftas och jag har testat att låta henne stå utan lindor men då har Hedwig istället valt att gnaga på benet så att hon har fått nya sår plus att hon även bitit hål på det ursprungliga såret igen.

Jag hade hört talas om Manuka honung som tydligen är bakteriedödande och som har visat sig vara väldigt effektiv. Tyvärr var den slut i alla hälsokostaffärer jag besökte men fick tipset på det ena stället att i stället prova Ionosil, silvervatten.
Och jag är verkligen otroligt imponerad hittills. Det finns ingen svullnad kvar i benet, klådan verkar borta och såren ser, peppar peppar ut att läka väldigt fint nu.
Vore väldigt intressant att höra om någon annan har erfarenhet av detta.
Här kan man läsa mer: http://www.ion-silver.com/silver.htm

Jag kommer så klart att skriva här om hur det går men det verkar som sagt vara väldigt effektivt. Och man är ju alltid tacksam när man slipper använda antibiotika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar